בניית חדרי קירור והקפאה


הקמת חדרי קירור והקפאה היא לא משימה פשוטה אך היא נפוצה מאוד ועם מקצוענים מהתחום, היא תהיה פשוטה מתמיד. מה דורש חדר קירור או חדר הקפאה וכיצד אפשר לשמור על טמפרטורה נמוכה לאורך זמן? הנה כמה דברים שכדאי שתדעו.

בניית חדר לפי צרכים ספציפיים

הקמת חדרי קירור היא משימה שתהיה מאוד מסובכת בעיקר אם אין מידע לגבי סוג השימוש בו. אי אפשר להקים סתם כך חדר קירור שישאיר את הטמפרטורה אחידה לאורך זמן, כי כל שימוש יכול להיות שונה. למשל. ייתכן כי בחדר אחד ייכנסו אנשים רבים במהלך היום וחדר אחר יהיה ריק וייכנסו אליו פעמים ספורות. יש חדרים שבהם צריכים להיות גם מלגזות או במות הרמה ויש חדרים שאמורים להיכנס אליהם רק אנשים וכולה. כמו כן, הטמפרטורה וסוג התכולה משפיעים גם הם.

חיסכון בחשמל בהקמת חדרי קירור

·       הבעיה הכי גדולה של חדרי קירור היא ניצול האנרגיה כאשר יש מגוון דרכים לשפר את הנתון הזה. הפתרון הכי טוב לניצול חשמל נוח, ופתרון זה תקף בכל הקמת חדרי קירור והקפאה בימינו, היא התקנה של מערכות בקרת אקלים מתקדמות. כך ברגע שהטמפרטורה עולה מעט, המערכת תקלוט זאת על ידי החיישנים שלה ותוריד אותה שוב.

·         מערכת בקרת אקלים יכולה להתריע כאשר הטמפרטורה לא יורדת חזרה, ככל הנראה בגלל הרס של אחד מהמדחסים או כל גורם אחר. גם שכחת דלת פתוחה יכולה לפגוע.
·         הדלת היא אחת מהנקודות הכי בעייתיות של בניית חדרי קירור והקפאה. יש צורך להתקין דלת מבודדת לחלוטין כאשר האיטום ייעשה באמצעות גומי חזק מכל הכיוונים, כאשר יש צורך גם בכיסוי קל יותר שימנע מהם להיכנס גם בזמן שהיא נפתחת.

בידוד טוב יותר יעיל לאורך זמן

ככל שחדר הקירור יהיה יותר מבודד, כך האנרגיה שצריך לנצל כדי לקרר אותו תהיה נמוכה יותר והחיסכון יהיה משתלם לאורך זמן. אמנם השקעה בחדר קירור או הקפאה איכותי ומבודד היטב, בדרך כל לנעשה על ידי יציקת פוליאוריטן מוקצף ושימוש בלוחות אלומיניום, יהיה יקר יותר ככל שיהיו יותר פאנלים בעובי גדול יותר, אך לטווח הארוך תקבלו חיסכון משמעותי בניצול החשמל לצרכי הקירור. כמו כן, המדחסים שמקררים את החדר חייבים להיות יעילים ונשלטים בצורה מלאה.

המאמר "בניית חדרי קירור והקפאה" פורסם לראשונה בטמבלר מילניום מיזוג אוויר
Via milackirur.tumblr April 10,2018





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מערכת שחרור עשן

סוגי מערכות מיזוג אוויר

כיצד לבחור את המזגן המתאים לבית שלכם