איך מנקים מזגן מבפנים


לכולנו יש מזגן בבית אך לא רבים מאיתנו מבינים עד כמה הוא באמת חשוב. מעבר לעובדה שהוא מקרר את הבית ונותן לנו לחיות באיכות חיים גבוהה למרות שבחוץ הטמפרטורה יכולה להגיע ל-35  ואפילו 40 מעלות, המזגן למעשה מפיץ את האוויר בבית שלנו ואם הוא מלוכלך, זה מסוכן לבריאות.

ניקוי מזגן לעתים תכופות


את המזגן יש לנקות ואת הניקיון הזה יש לבצע לכל הפחות פעם בשישה חודשים. אפשר להזמין טכנאי מזגנים שינקה אותו אך את הניקיון החיצוני תוכלו לבצע בעצמכם, אם כי הניקיון הפנימי הוא כבר דבר אחר לחלוטין. ניקיון חיצוני מתבצע על ידי הוצאת הפילטרים, אלו שחשופים יחסית וניתן לפרק אותם בלי בעיה ואפילו בלי הברגה, כאשר כל מה יש לעשות איתם זה לשטוף אותם במים זורמים ולהבריש אותם עם מטלית או סמרטוט. לאחר מכן יש להחזיר אותם וכך לא רק שהאוויר יהיה נקי יותר אלא המזגן יפעל ביעילות רבה יותר. אך איך מתבצע הניקיון הפנימי ומדוע?

מדוע לנקות את פנים המזגן וכיצד?


·         המזגן פועל ברוב שעות היום בחודשי הקיץ והפעולה הזו יוצרת לחות רבה בתוכו. המזגן פועל על ידי התעבות ודחיסת גז בתהליך שמוכר לרוב הציבור אם כי לא הרבה יודעים כי התנאים בתוך המזגן מיטביים ליצירת עובש ואפילו פטריות ומעולים כבית גידול לחיידקים. זו הסיבה שהניקיון של המזגן חייב להתבצע ביסודיות וניקיון הפילטרים החיצוניים בלבד לא בהכרח יעזור.  בסופו של דבר האוויר מגיע לכל חלקי הבית והמצב חומר יותר במבנה ציבור.
·         כדי לנקות את המזגן באופן פנימי יש צורך לפתוח אותו וזו משימה קשה יותר. יש לבצע אותה רק אם יש לכם ניסיון בה כי גם כאשר המזגן יהיה פתוח על ידי הברגה של חלק מהחלקים שלו, יש צורך לנקות אותו בעדינות עם חומרים שיסירו את העובש כמו אקונומיקה או קיטור.

ניקיון מקצועי הוא הטוב ביותר


לא כדאי להסתבך עם ניקיון פנים המזגן הרי יש סיכוי טוב שתהרסו משהו ותיצרו יותר נזק מתועלת. כדי לנקות אותו בצורה נכונה יש לקרוא לטכנאי מזגנים מקצועי שיעזור לכם לשמור על רמת תברואה נאותה בבית כאשר הוא יוכל לנקות אותו עם כל המכשור המתאים ויסלק את העובש הפנימי שלו, שלא תמיד נראה לעין.
המאמר באדיבות מילניום מערכות מיזוג אוויר

הפוסט " איך מנקים מזגן מבפנים" פורסם לראשונה בפורטל הניקיון הגדול
Via ניקיון.co.il May 10, 2018

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מערכת שחרור עשן

סוגי מערכות מיזוג אוויר

כיצד לבחור את המזגן המתאים לבית שלכם