איך להיות טכנאי מיזוג אוויר


טכנאי מיזוג אוויר בישראל הוא אחד המקצועות המתגמלים ביותר ולא חסרה עבודה בתחום. אם אתם רוצים להבין למה, פשוט תחכו לקיץ ותבינו שאי אפשר בלי מיזוג אוויר באף חלק במדינה. איך אפשר להיכנס לתחום? הנה כל המידע שאתם צריכים.

תחום שמתקדם בצעדי ענק


יש אנשים שבטוחים שלהיות טכנאי מיזוג אוויר זו עבודה משעממת ואפורה אך למעשה היא הרבה יותר יצירתית ממה שנדמה. יש לכך כמה סיבות כאשר הסיבה הראשונה היא שמדובר בעבודה מול לקוחות, כאשר כל לקוח שונה מהקודם במתאר הביתי, העסקי או התעשייתי שאליו הוא צריך להתאים מערכת מיזוג אוויר חדשה. שנית, התחום מתקדם ומתעדכן ויש להישאר עם היד על הדופק כדי לשים לב לשינויים, כאשר האחרון שבהם היה המצאת טכנולוגיית האינוורטר ששינתה את התחום. 

מה כוללת תכנית הלימודים?


תכנית הלימודים של טכנאי מיזוג אוויר תהיה מגוונת מאוד ולמעשה תסביר לטכנאים המתחילים את כל מה שהם צריכים לדעת מסוג מערכות מיזוג האוויר הנפוצות כיום, מערכות ויסות טמפרטורה ובקרה שונות, הבנת סוגי התקלות והדרך לתקן אותם, החלפת חלקים ומשמעותם של כל החלקים השונים ועוד. זהו תחום מורכב מאוד ויש ללמוד אותו מהבסיס ועד הנושאים המתקדמים ביותר, כך למשל ילמדו תחילה על ספיקת אוויר והקשר בין לחץ אוויר וטמפרטורה ולאחר מכן התאמה המזגן.

אלו נושאי לימוד נלמדים בקורס?


נושאי הלימוד מגוונים מאוד וכוללים ניקוי וטעינת מערכות, תרמו דינמיקה, קירור בסיסי, עומס חום, חלפים וחלקים, ציוד עזר בקירור ומיזוג אוויר, סוגי מדחסים ומעבים, יסודות החשמל והאלקטרוניקה, איתור תקלות במערכות הפיקוד, שילוב טכנולוגיה מתקדמת ושליטה מרחוק במערכות המיזוג, התקנת מערכות מיזוג אוויר שונות, עבודה מול לקוחות ועוד נושאים רבים אחרים.

איפה אפשר ללמוד וכמה זמן הקורס נמשך?


ניתן לעבוד קורס טכנאי מיזוג אוויר במגוון רחב של מכללות כאשר הידע שתרכשו יהיה מעשי ועיוני. בין המכללות השונות ניתן למנות את מכללת אורט סינגאלובסקי בתל אביב, מכללת המנהל הטכני , המכללה הטכנולוגית באר שבע, המכללה הטכנולוגית רופין ועוד.  הקורס נמשך בין 6 עד 8 חודשים בממוצע וזמני הלימוד והמערכת משתנה בהתאם למוסד.

המאמר באדיבות מילניום מערכות מיזוג אוויר
הפוסט "טכנאי מיזוג אוויר" פורסם לראשונה באתר מה לעשות - פורטל  לימודים
Via whattodo.co.il May 10, 2018




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סוגי מערכות מיזוג אוויר

כיצד לבחור את המזגן המתאים לבית שלכם

יועץ מיזוג אוויר