הקמת חדרי קירור


חדרי קירור משמשים למגוון רחב של תעשיות, בעיקר תעשיית המזון ותרופות, וההקמה שלהם לא פשוטה בכלל. הנה כמה פרטים שצריך לדעת על הקמת חדרי קירור והדרך המקצועית שבה היא מתבצעת.

תכנון מדויק של החדר


חדר קירור הוא לא פחות מאשר פלא הנדסי. לא מדובר על הקמת מבנה רגיל אלא על הקמת מבנה שמיועד לצורך מאוד לא פשוט, קירור קבוע ומדויק לצרכים עסקיים כאשר כל סטייה מהטמפרטורה או כשל בבנייתו יכול להוביל לאובדן כספי רב. כיאה למבנה כה חשוב יש לתכנן אותו בצורה מדויקת ביותר כאשר התכנון חייב להתבצע בהתאם לדרישות הלקוח לפי סוג האחסון וסוג הקירור שהוא צריך. למשל, חדר קירור לתעשיית התרופות לא יהיה דומה לחדר קירור שמיועד לירקות וכן הלאה.

שלבי ההקמה של חדר הקירור


·         הקמת חדרי קירור היא בעיקר עניין של נוחות וחיסכון. מצד אחד חדר הקירור חייב להיות נוח למי שאחראי עליו ועובד בו, וכך למעשה הוא צריך להיות בגודל הנכון ועם המידור הנכון כדי שכל מוצר שיהיה בו יהיה נגיש ממש כמו כל מחסן אחר, ומצד שני החיסכון האנרגטי חייב להיות גדול ככל הניתן. כיצד יוצרים חיסכון אנרגטי בהשקעה בקירור? על ידי בידוד.

·         ארגזי חדר הקירור נבנים מפאנלים עבים במיוחד כאשר הוא ינוע לרוב בין 5 סנטימטרים ועד 15 סנטימטרים. ככל שהעובי של הפאנלים שמרכיבים את קירות החדר גדול יותר כך הבידוד טוב יותר וצריכת החשמל לקירור תרד, אם כי תמיד ישנן הגבלות שונות בתקציב על אף המחשבה קדימה לטווח הארוך. בין הפאנלים יוצקים פוליאוריטן מוקצף, מחומרי האיטום היעילים ביותר שכמעט ולא מוסיפים משקל לחדר עצמו מה גם שהחומר זול יחסית לאחרים.

·         הפוליאוריטן חומר מושלם לא רק בגלל המחיר והיעילות שלו בקלות היציקה, אלא גם בגלל חוסר ספיחת המים האידיאלית שלו שפותרת בעיה אחרת, בעיית הרטיבות. חדר קירור יכול ליצור התעבות בגלל גשר הטמפרטורה בקיר בגלל ההפרש בין הטמפרטורה הפנימית לחיצונית, ובכך הפוליאוריטן עושה עבודה נפלאה.

·         עוד נקודה חשובה בהקמת חדרי קירור היא הדלת. על הדלת להיות אטומה לחלוטין אשר גם בפתיחה שלה יש לשאוף על טמפרטורה קבועה וזאת על ידי מערכות מתאימות שיפעלו באופן אוטומטי ואטימת ציר הדלת.

הפוסט "הקמת חדרי קירור" פורסם לראשונה באתר פורטל מיזוג אוויר
 Via May 13, 2018 מיזוגאוויר.co.il



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סוגי מערכות מיזוג אוויר

כיצד לבחור את המזגן המתאים לבית שלכם

יועץ מיזוג אוויר