בניית חדרי קירור


בניית חדרי קירור דורשת תכנון רב אך על מה בדיוק יש לשים את הדגש? כיצד בונים את החדר בפועל? למי בכלל צריך לבנות אותו וכיצד הצורך משפיע על התהליך? הנה כמה פרטים על בניית חדרי קירור והקפאה שיכולים לעזור לכם להבין את הנושא טוב יותר.


מי צריך חדר קירור?

כמו כל מערכת מתוחכמת ומתקדמת, גם חדר קירור שעונה להגדרה הזו צריך לעבור התאמה מירבית ללקוח. אין חדרי קירור אוניברסליים וכל חברה שבונה חדרי קירור, צריכה לעשות זאת בהתאמה אישית לצרכי הלקוח. הצורך יכול להיות דומה מאוד ללקוחות אחרים, כמו למשל חדרי קירור לתרופות, לירקות, לבשר וכולה, אך בסופו של דבר גם ההבדלים הקטנים הם אלו שעושים את ההבדל. תחילה יש להבין מה השטח שמוקצה להקמת חדר הקירור, לאחר מכן יש להבין מה הצרכים שלו מבחינת סוג המוצרים שמאוחסנים והנפח שלהם, ואחר כך עוברים לתכנון המערכות עצמן.


מה כולל שירות בניית חדרי קירור?
  • השלב הראשון בתכנון החדר הוא ההקמה של החדר עצמו, כאשר יש צורך לשלב חומרי בידוד איכותיים במיוחד. החומרים בדרך כלל יהיו שכבות אלומיניום שיהווה את המעטפת החיצונית, אך בין המעטפת עשוית האלומיניום יהיו גם שכבות איטום ובידוד נוספות כמו למשל פוליאוריטן מוקצף וכן הלאה. סוג החומרים נקבע לפי רמת הקירור והבידוד הנדרשת והן לפי התקציב שכמובן משחק פקטור משמעותי מאוד בהקמת החדר בכלל.

  • בניית חדר קירור חייבת להיות באופן מלא מול הלקוח כאשר התקציב שלו הוא למעשה זה שיקבע עד כמה מתקדם ועד כמה יעיל הוא יהיה. מה שמקרר את החדר בסופו של דבר הן יחידות הקירור, ואלו יכולות להיות בעלות היקף עבודה והספקים משתנים. יש יחידות קירור שחזקות בכ-3 כוחות סוס ויש כאלו של 16 כוחות סוס וכן הלאה.

כיצד חוסכים באנרגיה?


החיסכון באנרגיה מתבצע על ידי המכלול השלם של כמה פרמטרים. גם איטום החדר שחייב לבודד את הטמפרטורה החיצונית והפנימית באופן מוחלט, מערכת הקירור החסכונית שיכולה להיות יקרה בקנייה הראשונה אך לאחר מכן תחסוך בטווח הארוך, מנגנוני התראה שיתריעו כאשר הדלת פתוחה או שהטמפרטורה עולה וכן הלאה.
המאמר "בניית חדרי קירור" פורסם לראשונה בפורטל מערכות מיזוג
Via מיזוגאוויר.co.il May 22, 2018

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סוגי מערכות מיזוג אוויר

כיצד לבחור את המזגן המתאים לבית שלכם

יועץ מיזוג אוויר