דלתות לחדרי קירור


חדרי קירור צריכים לשמור על טמפרטורה נמוכה בעל עת, כאשר השמירה על הטמפרטורה בחדרי הקפאה הופכת להיות קשה עוד יותר. נקודת התורפה של החדקים הללו הן הדלתות, ובמאמר זה נסביר על סוגי הדלתות השונות ועוד מספר פרטים חשובים שכדאי לדעת לגביהן.

מדוע הדלת היא חשובה ביותר?

יכול להיות שיצא לכם להיות בחדר קירור בצבא או במטבח תעשייתי כלשהו, אולי של אולם אירועים שבו עבדתם בצעירותכם, אך גם אם לא אנו נספר לכם שכולו בנוי ממעטפת חיצונית אלומיניום. מעבר לאלומיניום יש שכבת של פוליאוריטן מוקצף ועוד כמה שכבות איטום מבודדות, והכול כדי לצמצם את החיסרון הגדול ביותר בתפעול חדר קירור: העלויות. ככל שהחדר יהיה במודד יותר, צריכת האנרגיה תרד, אם כי הדלת היא הנקודה הכי לא אטומה שיש. זו הסיבה מדוע יש צורך להשקיע מחשבה בדלת, כאשר הצירים שלה והפתיחות המרובות שלה פוגעים בשמירת החום בחוץ.

אלו סוגי דלתות לחדרי קירור קיימות?

·         הדלת הנפוצה ביותר היא דלת כנף. דלתות הכנף נפתחות על צירן וכך למעשה הן משיגות איטום שיכול להיות מעט יותר בעייתי. עם זאת, הדלתות הללו חזקות מאוד ומורכבות משכבות בידוד רבות, יש להם מנגנון מתקדם שיתריע ברגע שהן נשארות פתוחות והן אמורות להיות קלות לפתיחה ולסגירה.
·         דלתות הזזה נתפשות כדלתות מבודדות יותר אם כי גם על כך יש חילוקי דעות. הפתיחה שלהן בדרך כלל קצת פחות נוחה אך היא חוסכת במקום וכך מרוויחים חדר אטום בכל תנאי. דלת זו מתאימה לחדרי קירור גדולים מאוד.

מה עוד חשוב שיהיה בדלת?

דלתות לחדרי קירור חייבות להיות חזקות ומותאמות לשטח אך מעבר לכך עליהן להיות בעלות מנגנוני התראה מתקדמים. בסופו של דבר לטעות זה אנושי ולהשאיר את דלת החדר פתוחה זו טעות נפוצה, כאשר הסגירה שלה לא תמיד מתבצעת עד הסוף. נורה שנשארת דולקת ומערכת התראה חייבות לפעול, כמו גם מנגנון מתקדם שלא יאפשר לאנשים להיתקע בתוך החדר לעולם, דבר שיכול לעלות בחיי אדם. כמו כן, יש צורך בכיסוי נוסף לחדר הקירור, בהתאם לאפשרויות התפעוליות וסוג החדר, כך שגם בפתיחת הדלת יחדור כמה שפחות חום, בדרך כלל על ידי שימוש ברועות פלסטיק עבות.


המאמר " דלתות לחדרי קירור" פורסם לראשונה באתר מדיום מילניום מיזוג אוויר
Via medium.com/@milackirur June 14, 2018


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סוגי מערכות מיזוג אוויר

כיצד לבחור את המזגן המתאים לבית שלכם

יועץ מיזוג אוויר