מערכת שחרור עשן


כך נקטין את נזקי השריפה ונציל חיים

לא משנה כמה ננסה למנוע את השריפות, נציב שלטים שאסור לעשן או ננסה להדליק אש בצורה בטיחותית, תאונות תמיד קורות וימשיכו לקרות ושריפות יפרצו. לאחר שהשלמנו עם העובדה הזו הגיע הזמן לבדוק מה אפשר לעשות כאשר כבר מתרחשת שריפה במקום מסוים, האם אפשר למנוע את הנזקים שלה וכיצד. כאשר מדובר על נזקי רכוש, חוץ מהתקנת ספרינקלרים או קריאה מהירה למוקד כיבוי האש אין באפשרותנו לעשות הרבה, אך כאשר מדרים על פגיעה בגוף האדם ומניעת מוות מיותר, מערכת שחרור עשן ללא ספק מצילה חיים. רוב האנשים שנהרגים בשריפות נהרגים משאיפת עשן ומחוסר החמצן שיש בחלל שעולה באש ולאו דווקא מהאש עצמה מה שמביא אותנו להיכנס לפעולה.

מהי מערכת שחרור עשן?


·         כאשר יש שריפה, העשן עולה למעלה יחד עם החום ואז כשאין לו עוד לאן לעלות הוא נשאר בגובה שלנו ואנחנו נושמים אותו. תהליך זה הוא תהליך מסוכן שכן החום יכול ליצור לנו כוויות בקנה הנשימה והעשן עלול להמית אותנו מהר מאוד. מערכת שחרור עשן עובדת בצורה כזו שיש לה מפוח שמופעל בדיוק כמו גלאי האש, היא נכנסת לפעולה בעזרת חיישני חום ואז המפוח הגדול שואב את העשן ומוציא אוו מחוץ למבנה. למרות שהאש עדיין משתוללת וממשיכה לכלות את כל מה שעומד בדרכה, העשן מוצא בכוח רב מהחלל ולפחות הנוכחים במקום יכולים להמשיך לנשום ולנסות להציל את עצמם בלי להיחנק, מה גם שהמשימה קלה יותר כיוון שהעשן מסולק ואינו מסתיר את כל החלל.
·         מערכת שחרור עשן מכילה גם מנוע שפותח את החלונות. יש נוסחה מדויקת כמה מהחלונות צריכים להיפתח ביחס לשטח שבו הם ממוקמים וכך גם בבנייני משרדים גדולים ובמקומות שבהם החלונות אינן חלונות הזזה ובדרך כלל לא נפתחים, המנוע יפתח אותם ויאפשר כניסת אוויר נקי ויציאה של העשן הרב שעלול להרוג את יושביו. גם במידה ומדובר על חלונות שניתן לפתוח באופן ידני, בעת שריפה קשה לראות איך הדבר יתבצע.

ההתקנה לא פחות חשובה מהמערכת


אמנם מערכת שחרור עשן היא אחת מהמערכות שמצילות חיים וכבר הוכחו כמועילות אך שלב ההתקנה הוא השלב החשוב ביותר. כדי שהמערכת תפעל בזמן אמת וכדי שלא יהיו בה תקלות חשוב לוודא שמי שמתקין לנו אותה הוא מקצוען שעוסק בתחום כבר שנים רבות כיוון שברגע האמת כבר במקרה של שריפה אין מקום לטעויות שיכולות לעלות בחיי אדם.


המאמר באדיבות מילניום מיזוג אוויר 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סוגי מערכות מיזוג אוויר

כיצד לבחור את המזגן המתאים לבית שלכם