תכנון מיזוג אוויר

אי אפשר לעבור את הקיץ בישראל בלי מערכת מיזוג אוויר איכותית וזה נכון לא רק לבתים פרטיים לא גם לעסקים ולמוסדות. דמיינו לכם עבודה במפעל גדול שלא ממוזג היטב או אולם תצוגה שמציב רהיטים יוקרתיים אך האוויר בו עומד, לח וחם. ההתאמה של מערכת מיזוג האוויר צריכה להיות מדויקת לצרכי המקום וכאן צוות מקצועי נכנס לתמונה.

מערכת מיזוג אוויר חייבת לעבור התאמה קפדנית

מערכות מיזוג אוויר יכולות להיות יעילות ואיכותיות למדי אך למרות שזה נדמה כי המערכת עצמה תבצע את העבודה על הצד הכי טוב בכל מקרה, לא כך הדבר בפועל. כדי למצות את מערכת מיזוג האוויר בצורה הכי טובה שיש, חשוב להתאים אותה היטב וזאת על ידי תכנון מיזוג אוויר בהתאם למספר פרמטרים. היקף העבודה שהמערכת צריכה לעבוד ברציפות, המקום בו היא צריכה להיות מותקנת וכמובן אופי וגודל המקום, כל אלו משתקללים יחדיו לתכנון מיזוג אוויר קפדני ומדויק.

כיצד מתכננים נכון את מערכת מיזוג האוויר?

  • אחד מהשלבים הכי מוקדמים של התכנון חייב להתבצע בבחירת סוג המערכת המתאימה. יש מזגני VRF מתקדמים לעומת מזגנים מרכזיים שיכולים להיות מספקים בחלק מהמקומות, כאשר גם מזגן עילי או מזגן מיני מרכזי יכולים להתאים לדרישות.
  • חשוב לבחור במערכת מיזוג אוויר בעלת יכולות מספקות לקרר את גודל החלל שבו היא הולכת לפעול. מיזוג אוויר בבית פרטי לא יהיה כמו מיזוג אוויר בעסק יחסית קטן שלו חלל אחד עיקרי, וממש לא כמו מפעל ענק של כמה דונמים.
  • ההרמה של המערכת צריכה להיות מותאמת לשטח מבחינת תעלות המיזוג והתקנת יחידות ההנעה.
  • גם השירות שניתן לאחר ההתקנה חייב להיות מקצועי והוא כולל בדיקות תחזוקה ושירות תיקונים מלא

התאמה מיטבית גם לתקציב

לקוחות רבים לא רק מהמגזר התעשייתי והעסקי אלא גם מהמגזר הפרטי, מוצאים את עצמם אובדי עצות נוכח מערכות מיזוג האוויר שיכולות להיות מותקנות אצלן ועומדות לבחירה לא רק בגלל היעילות וההתאמה אלא גם בגלל התקציב. חשוב לזכור כי מערכות מיזוג אוויר הן לא דבר זול והן עלולות לעלות יותר מעשרת אלפי שקלים אפילו למערכת תעשייתית יחסית קטנה. המחירים הללו גורמים לאנשים רבים לנסות להוזי לעלויות כמה שיותר ולכן חשוב לזכור שייעוץ לגבי המערכת המתאימה ביותר ותכנון מיזוג אוויר נכון חייב להתחשב גם בפרמטר זה.

המאמר "תכנון מיזוג אוויר" פורסם לראשונה באתר הומיד טיפים לתחזוק הבית
via homaid.co.il February 19,2018

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מערכת שחרור עשן

סוגי מערכות מיזוג אוויר

כיצד לבחור את המזגן המתאים לבית שלכם