כל הסיבות לשמירה בחדרי הקירור


במקומות רבים מאד, אנו מוצאים שיש שימוש נרחב למדי בחדרי קירור. הפונקציה המרכזית של חדרי קירור, היא כמובן לשמור על מוצרים שונים בטמפרטורה נמוכה יחסית. חשב מאד להבין שהמונח טמפרטורה נמוכה הוא מושג רחב למדי. ישנם מקרים שבהם תרצו לשמור מוצר בחדר קירור בטמפרטורה של 15 מעלות צלזיוס, ויש מקרים שתרצו לשמור אותו במינוס 40 מעלות צלזיוס, כך שכמובן שיש כאן השלכות שונות. לכן, חשוב גם להבין מהן בעצם המטרות של חדרי קירור - ולמה בעצם צריך לשמור על מוצרים שונים בטמפרטורות נמוכות?

מדוע חדרי קירור הם נחוצים?

       למנוע התפשטות של חיידקים - בראש ובראשונה, חדרי קירור נועדו כדי למנוע התפשטות של חיידקים מזיקים. חיידקים יכולים לחיות רק בטמפרטורה מסוימת. לעתים, זו טמפרטורה גבוהה שתוכל להרוג אותם - אלא ששמירת מוצר בטמפרטורה גבוהה עלולה להרוס אותו בלי קשר, ולכן החלופה, היא לשמור אותו בקירור - כאשר גם טמפרטורה נמוכה לא מאפשרת התפשטות של חיידקים מזיקים.
       שמירה על טריות המזון - כאשר מדובר על חדרי קירור למטבחים מוסדיים לטובת מוצרי מזון, לקירור יש תפקיד חשוב מאד - הוא שומר על המזון טרי לאורך זמן. הטריות של המזון מושפעת מבקטריות שונות שמבצעות תהליכים ביולוגיים בתוכו. הקירור בא בעצם להאט באופן משמעותיי את תהליך הריקבון שהבקטריות מבצעות למזון. כך אפשר לשמור מוצרים שונים באחסנה בחדרי הקירור לתקופה ארוכה הרבה יותר, ולשווקם מאוחר יותר.
       שומר על חומרים טהורים - עוד תפקיד חשוב מאד של חדרי הקירור, הוא בשמירה על חומרים טהורים לחלוטין, מבלי שהתנאים השונים באוויר יוכלו להשפיע עליהם. זה חשוב מאד במכוני המחקר השונים, שבהם יש לעבוד עם חומרים כימיים וביולוגיים שונים, אך מגע ממושך עם האוויר עלול לקלקל אותם, וחשיפה לטמפרטורת החדר תהיה מזיקה עבורם - וחדרי הקירור כמובן מונעים זאת.

יש לא מעט סיבות!



אם לסכם, הרי שיש לא מעט סיבות בעצם, להשתמש בחדרי הקירור השונים. אפשר לראות שתרומתם לאנושות היא רבה מאד, ואפשר שאם גם אתם זקוקים לחדר קירור, כעת אתם מבינים בצורה טובה יותר מה הוא עושה, כיצד הוא עובד, וכיצד בדיוק הוא יכול לסייע לכם.

הפוסט "כל הסיבות לשמירה בחדרי הקירור" פורסם לראשונה בטמבלר מילניום מיזוג אוויר
via milackirur.tumblr February 20,2018

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מערכת שחרור עשן

סוגי מערכות מיזוג אוויר

כיצד לבחור את המזגן המתאים לבית שלכם