מהי יחידת קירור


יחידת קירור היא למעשה מתקן שפולט קור. אמנם זה נשמע פשוט מאוד כי יש כיום יחידות קירור לכולנו בבית הרי אלו נקראות מזגנים, אך יחידת קירור פועלת בצורה הרבה יותר מסובכת. זה הזמן להבין כיצד יחידות קירור פועלות? למה הן משמשות, למה הן כל כך חשובות וכיצד נוכל לבחור אותן.

מהי יחידה קירור ומה התפקיד שלה?

יחידות קירור היא למעשה מתקן דמוי קופסה הפולטת קור. המשימה הזו חשובה מאוד ונדמה שאין צורך להסביר מדוע הרי במדינה חמה כמו ישראל שום חומר או מוצר לא יכול להישאר בתוך מקום סגור בלי קירור מלאכותי כלשהו. יחידת קירור יכולה להיות גדולה או קטנה, יעילה במידה משתנה וכמובן שהיא גם יכולה להיות איכותית יותר אם היא תהיה יקרה יותר. יחידת קירור יכולה להיות בחדרי קירור, היא יכולה להיות במבנים גדולים או קטנים ולמעשה בכל מקום שיש בו צורך להורדת הטמפ' היא יכולה להיכנס לעניינים. חשוב לזכור כי יחידת קירור לרוב צריכה לפעול במשך זמן רב.

כיצד בנויה יחידת קירור ואלו סוגים יש?

יחידת קירור יכולה להיות שונה מאוד מהשנייה בעיקר בגלל הדרישות שמשתנות. יכול להיות שיחידת קירור אחת תהיה גדולה מאוד ותפעל בצורה יעילה בעוד שהאחרת תהיה קטנה מאוד ותצטרך הפסקות מידי פעם. יחידות קירור יכולות גם להיות מרעישות מאוד או שקטות מאוד ויש כמובן גם שוני לפי השימוש. למזגן יש יחידת קירור שונה כיוון שהשימוש בו שונה, גם מבחינה דקורטיבית וגם מבחינת הפונקציונליות שלו לפי השימוש. יש יחידות קירור שצריכות לקרר בכמה נקודות שונות ולכן יוצאות מהן תעלות קירור שממזגות עוד מקומות מלבד האזור שחשוף לפתח של אותה יחידה.

כיצד נוכל לבחור יחידת קירור מתאימה?

·         יש מגוון רחב יחידות קירור אך כדי לבחור את המושלמת ביותר עבורכם אתם חייבים לבחון את השוק. אם לא תבינו מה יש לשוק להציע לכם לא תוכלו לבחור לעולם את יחידת הקירור הטובה ביותר וגם אם תבחרו את אחת היחידות שנראות לכם טוב. יכול להיות שתגלו בהמשך כי הייתה יחידת קירור דומה במחיר משתלם יותר.
·         סקר השוק צריך להתמקד גם ביחידות הקירור עצמן אך כמובן גם בחברות. חברה טובה תמכור לכם יחידת קירור טובה וזו נוסחה שאתם חייבים לזכור. חשוב לשים לב לאמינות של החברה, למבחר המגוון שהיא יכולה להציע לכם, לשירות שהיא מציעה וכמובן גם לניסיון שלה.
·          ההמלצות על החברה הן דבר חשוב שאי אפשר להתעלם מהן בשום צורה וחשוב לשאול אנשים בפייסבוק, מכרים ובני משפחה וכמובן גם חוות דעת באתרי אינטרנט אובייקטיביים. חשוב גם לבחון את האמינות של ההמלצות אם מדובר בהמלצות באינטרנט כיוון שלעתים מדובר בהמלצות פיקטיביות שנותנות מצג שווא ללקוח.

מה הפרמטרים החשובים בבחירת היחידה?

כאשר בוחרים את יחידת הקירור המתאימה יש צורך לבחור אותה לפי מה שחשוב לכם. למשל, יש יחידות קירור שיכולות להיות מרעישות מאוד אך לא תמיד זה יפריע, כמו למשל במתאר התעשייתי שגם ככה אף אחד לא מתכנן לישון בו או לעבוד בו ללא ציוד כמו אטמי אוזניים שיכולים להיות פתרון טוב לבעיה. יכול להיות שיחידת הקירור תהיה זולה מאוד וזה יתרון חשוב אך מה זה יעזור אם היא לא תהיה יעילה? לכן היעילות מיד הופכת להיות הפרמטר החשוב ביותר שאי אפשר שלא להתייחס אליו יחידת קירור תמיד כדאי לקנות לטווח הארוך ולא רק בגלל היעילות אלא גם מבחינת תחזוקה ואמינות.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סוגי מערכות מיזוג אוויר

כיצד לבחור את המזגן המתאים לבית שלכם

יועץ מיזוג אוויר