סוגי מערכות מיזוג אוויר


סוגי מערכות מיזוג אוויר וההבדלים ביניהם


עיקרון הפעולה של מערכת מיזוג אחר קובע את המאפיינים והיעילות שלה. עם זאת, יש סוגים שונים של מערכות מן הסוג הזה וכדאי להכיר את ההבדלים ביניהם


מערכת מיזוג אוויר צריכה להיות מותאמת לדרישות הספציפיות של הלקוחות. ללא התאמה מן הסוג הזה, אי אפשר להפיק ממערכת המיזוג את מלוא התפוקה והתוצאה אף עלולה להיות בזבוז אנרגיה, חשמל וכסף. מצד שני, היכרות עם סוגים שונים של מערכות מיזוג אוויר ועם ההבדלים ביניהם היא דרך מעולה לשפר את האפקטיביות גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.
הנה למשל כמה סוגים בולטים של מערכות מיזוג אוויר והמאפיינים שלהן:


א. מערכות מיזוג אוויר ביתיות – מערכות המיזוג המוכרות ביותר לאנשים פרטיים הן אלו שמיועדות עבור הבית והדירה. אלו מערכות מיזוג אוויר ביתיות, שמגיעות גם הן בשלל דגמים ובעיצובים שונים. באופן עקרוני, מערכת מיזוג אוויר ביתית פועלת על עוצמה ותפוקה מסוימים שנקבעים לפי המפרט הטכני ומותאמים למרחב ביתי סגור ויחסית קטן.

ב. מערכות מיזוג אוויר תעשייתיות – מערכות מיזוג אוויר תעשייתיות הן אלו שמיועדות עבור שימושים בעוצמות גבוהות. בנוסף, אלו מערכות שבהן אפשר להשתמש גם על מנת לבצע קירור של החלל התעשייתי וגם בשביל לחמם אותו. היות ומטבע הדברים החללים התעשייתיים עצמם הם גדולים ומרווחים, מערכת המיזוג נדרשת להתמודד עם עומס רב.


ג. מערכות מיזוג VRF

 הדור החדשות של מערכות מיזוג אוויר נשען על היתרונות של מדחסי אינוורטר. בפועל, אלו מדחסים שפועלים בטכנולוגיית VRF והמאפיין המובהק שלהם זו היכולת להתאים את תפוקת המדחס לדרישות המזגן. בזכות ההתאמה המודולארית הזו, מערכות מיזוג VRF פועלות בצורה שקטה, חסכונית ובעיקר יעילה.

איך בוחרים מערכת מיזוג?

ההבדלים בין מערכות מיזוג אוויר נובעים מעצם העובדה שכל אחת מהן מיועדת לשימוש מעט אחר. בין היתר, קירור של חדר שינה או בית לא מתבצע באותה צורה כמו קירור של חלל תעשייתי גדול, פתוח ומרווח. אפשר תאורטית להשתמש במערכת מיזוג תעשייתית גם כדי לקרר את הבית או הדירה, אך התוצאה תהיה טמפרטורות קיצוניות מדי וכמובן בזבוז משאבי אנרגיה וחשמל.

מה שכן צריך לעשות זה להגדיר את אופי השימוש עוד לפני שבוחרים את המערכת. הגדרה מוקדמת של אופי השימוש הצפוי במערכת מיזוג אוויר יכולה לסייע להשוות בין הדגמים הנפוצים, להתמקד רק ביצרנים שמציעים את המפרט הטכני הרלוונטי ואף לחסוך בהוצאות. לאחר מכן, ניתן גם להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי פערי המחירים בין המזגנים בכל קטגוריה.

לסיכום, סוגים שונים של מערכות מיזוג אוויר מיועדים לסוגים שונים של שימושים. ככל שיודעים טוב יותר מה עומדים לעשות עם המערכת ולאן היא מיועדת, כך עולה הסיכוי לניצול נכון של המאפיינים שלה לטובת בקרת אקלים וחיסכון באנרגיה. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מערכת שחרור עשן

סוגי מערכות מיזוג אוויר

כיצד לבחור את המזגן המתאים לבית שלכם